keskiviikko 20. toukokuuta 2020

Etä amistyle 20.5

1. Ammatilliset opintoni ovat mielestäni menneet ihan hyvin. Välillä on ollut vähän vaikeuksia esim ymmärtää jotain miten se tehdään, mutta harjoittelulla olen aina loppujenlopuksi oppinut. Jotkut asiat taas olen oppinut heti. Tykkään eniten ehkä värjäyksestä ja olen siinä myös ihan hyvä mielestäni. Varsinkin raitoja olen tehnyt aika paljon ja se on kivaa. Kampauksia haluaisin oppia ja uusia tekniikoita kaikessa. Haluaisin myös kehittyä leikkauksissa ja olla jännittämättä niitä.

2. Oma ammatti-identiteettini viime syksystä on kyllä kehittynyt. Tulevaisuuteni näkyy enemmän selkeänä ja osaan jo kuvitella itseni töihin parturi-kampaamoon. Syksyllä pelotti se että miten ikinä tulen pärjäämään yksin työelämässä jos en osaa kaikkea, mutta nyt olen jo sitä mieltä että tulen kyllä pärjäämään ja opin kokoajan lisää. Olen oppinut ajattelemaan asiakastilanteet sen kautta, että ei tarvitse jännittää opettelen vasta, ja opin niiden kautta lisää. Sitten kun valmistun olen jo paljon kokeneempi. Olen myös paljon rohkeampi asiakkaita kohtaan kuin syksyllä. Osaan myös kaikki perus leikkaukset ja värjäykset, niillä pärjää jo aika pitkälle. Olen kiinnostunut kaikesta uudesta varsinkin värjäämisestä ja erilaisista tuotteista.

3. Ammatillista osaamistani kehitän koulun lisäksi koton laittamalla sukulaisten, perheen ja kavereiden hiuksia. Lisäksi teen lettejä yms kampauksia harjoituspäähän. Varsinkin perheeni ja poikaystävän hiuksia olen leikannut ja laittanut säännöllisesti.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti