torstai 2. tammikuuta 2020

Urasuunnittelu 2

Opiskeluni tällähetkellä valmistavat minua parturi-kampaajan uraan. Tulevaisuuden ja uran kannalta tärkeää on asiakaspalvelutaidot ja tottakai ammatilliset taidot ja tiedot ja niihin kannattaa panosta kuuntelemalla opettajia ja tekemällä ja harjoittelemalla paljon. Opintojen aikana saavuttaakseni unelmiani, minun kannattaa opiskella ja yrittää valmistua hyvin arvosanoin. Koen olevani oikealla alalla ja olen alusta asti ollut sitämieltä. Olen motivoitunut ja kiinnostunut opetuksesta. Tulevaisuudessa haluaisin opiskella alaa lisää ammattikorkeassa.
Valmistumiseni jälkeen toivon päässeväni johonkin liikkeeseen hakemalla tottakai töihin ja työllistyväni sitä kautta ja myöhemmin ehkä olla vuokratuolilla. Työpaikan voi saada hakemalla ja kyselemällä itse tai yhteyksien kautta. Työhaastattelussa pitää olla avoin ja reipas. Työhaastattelu on työpaikalla ja työnantaja kyselee kysymyksiä. Tulevaisuudessa olen tekemisissä työkavereiden, asiakkaiden ja tietysti pomon kanssa.
Töissä aion olla edustavamman näköinen kuin koulussa ja aion panostaa ulkonäköön enemmän. Töissä koitan olla omatoiminen ja aktiivinen ja sosiaalinen. Asiakkaiden kanssa koitan keskustella mahdollisimman paljon ja työkavereiden ja yhteiatyökumppaneiden kanssa tavatessa ja tarvittaessa. Haluan antaa itsestäni avuliaan ja positiivisen kuvan sekä ammattitaitoisen. Työilmapiiristä voi huolehtia juttelemalla työkavereiden kanssa ja auttamalla toisia.
Haaveideni ura etenee ensin olemalla muutamia vuosia töissä, sitten menemällä ammattikorkeaan ja sieltä valmistuttuani olemalla vuokratuolilla. Toivoisin olevani jossain kivassa liikkeessä töissä ja myöhemmin ehkä perustaa oman parturikampaamon. Työlläni tavoittelen trendikkäitä hiustyylejä ja hienoja värejä ja asiakkaiden toiveiden täyttämistä. Työstäni saan uusia kokemuksia. Nykyään elämässäni tulevaisuuden uraani vaikuttaa ehdottomasti äitini joka tukee ja auttaa minua koulujutuissa ja saan auttaa häntä, kun hän leikkaa sukulaisten hiuksia, koska hänkin on ollut parturikampaaja.
Vahvuuksiani on luovuus ja hyvä värisilmä, koska olen pienestäpitäen värittänyt ja piirtänyt paljon. Vahvuuksiini kuuluu myös avoimuus ja yritän aina näyttää positiivisuutta ulos päin vaikka ei siltä aina tuntuisikaan. Ne auttavat urallani, koska luovuutta ja värisilmää tarvitaan ammatissa ja positiivisuudella ei ainakaan karkoteta asiakkaita.

10 vuoden kuluttua olen töissä ja pärjään hyvin ja olen hyvä työssäni ja viihdyn. Olen turussa liikkeessä ja minulla on ehkä jo pieni perhe.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti